start met Intermittend Fasten
en krijg weer grip op je gezondheid!

GEen dieet maar een andere manier van eten, die je ervoor gaat zorgen dat je eindelijk weer lekker in je vel zit!

Herken je jezelf in een of meer van onderstaande problemen?

  • je hebt geen energie en/of voelt je vaak moe en futloos. Je bent niet meer de gezelligste thuis, hebt last van stemmingswisselingen en je zou best mee willen doen, maar je bent blij als je even niks hoeft. En daar voel je je ook nog schuldig over.
  • je hebt last van suikercravings  (JE. MOET.NU.IETS.LEKKERS!).
  • je hebt heel vaak trek overdag, loopt steeds te snaaien en je behoefte aan zoet na het eten. Ook al heb je een stevige maaltijd gehad. 
  • je bent vaak vergeetachtig of ‘wattig’ in je hoofd. Het lijkt soms of alles aan je voorbij gaat.
  • je hebt overgewicht en je hebt al van alles geprobeerd maar je wordt steeds zwaarder. Je conditie wordt ook steeds slechter. Je snapt niet hoe het kan, want je eet toch normaal en je bent nog te jong voor de overgang. Maar je voelt je dik en oud en moe. 
  • je hebt insulineresistentie of hebt de diagnose diabetes II gekregen en je arts heeft je geadviseerd af te vallen. Het dieet van de diëtiste werkt niet en je wordt doodongelukkig van die paar crackers die je per dag mag eten. 
  • je durft niet meer op de weegschaal te gaan staan, maar je doet het toch, ook al weet je dat je daarmee je dag verpest. 
  • je houdt vocht vast en/of hebt vaak hoofdpijn en/of andere vage, lichamelijke klachten 
  • Je voelt je onzeker, vaak opgeblazen en je zit niet lekker in je vel. Het liefst draag je joggingbroeken, want die rekken tenminste mee. En dat leuke jurkje heb je in geen eeuwen meer aangehad.

"Investeren in je gezondheid
is het beste dat je voor jezelf kunt doen."

Wie ben ik?

Ik ben Esther, afgestudeerd Leefstijl en Vitaliteitscoach. Ik noem mezelf Gezondheidscoach en ik heb me gespecialiseerd in gezond worden door Intermittend Fasten. 

In 2018 kwam ik terug van vakantie en toen ik de vakantiefoto’s terug zag, schrok ik me kapot. Ik zag een vermoeide vrouw, veel te zwaar, die vocht vasthield en zelfs op het idyllische eiland waar we verbleven, een uitgebluste indruk maakte. Op de foto’s was duidelijk te zien hoe ik me voelde: niet lekker in m’n vel, moe, futloos en steeds verder uitdijend. Ik was toen 47 en ik wist: dit is niet hoe ik me de rest van mijn leven wil voelen en uitzien. 

Omdat ik weinig vertrouwen had in de huisarts (“dat hoort een beetje bij de leeftijd, mevrouw.”) ben ik zelf gaan zoeken naar oplossingen voor mijn klachten. Ik kwam via Amerikaanse gezondheidssites in aanraking met IF en las de succesverhalen van vrouwen zoals ik. Ik ben toen, met vallen en opstaan, zelf aan de slag gegaan met IF. Ik heb mijn gezondheid verbeterd, mijn energie van vroeger weer terug, ik voel me weer zelfverzekerd en lekker in m’n vel en ben ook nog eens 15 kg afgevallen. 

Door de enthousiaste reacties die ik kreeg (je ziet er zo goed uit! Wat heb jij een hoop energie. Je hebt een gezonde uitstraling. Hoezo, ben je bijna nooit ziek?) ben ik anderen tips gaan geven als ze ook met IF aan de slag wilden. 

Toen ik begreep hoe goed ik mensen met IF kon helpen en vooral ook hoe nodig het is (Nederland kent steeds meer patiënten met leefstijl-gerelateerde klachten) en naar aanleiding van de vragen die ik kreeg, heb ik besloten een cursus te ontwikkelen waarin ik je alles leer wat ik weet en heb geleerd in de afgelopen jaren. Toen ik met IF begon, was er in Nederland weinig informatie te vinden en heeft het mij veel tijd en moeite gekost om IF voor me te laten werken. Ik heb ook ondervonden dat IF tegen je kan werken als je het niet op de juiste manier aanpakt, wat voor mij zelfs een reden is geweest om er een tijd helemaal mee te stoppen. Uiteindelijk heb ik intermittend fasten in mijn leven geïntegreerd op een manier die bij mij past en waar ik me prettig bij voel. En dat gun ik jou ook. Daarom deel ik in deze cursus  al de kennis die ik graag zelf had gehad toen ik met IF begon.

 

Esther Cornelder

Sandra, 33 jaar:

"Ik zit beter in m'n vel dan ooit."

“Ik wilde afvallen, maar heb zoveel meer gekregen dan dat. Mijn energie is eigenlijk nooit goed geweest en ik dacht dat dat bij mij hoorde. Ik heb mijn eetpatroon veranderd in combinatie met intermittend vasten en ik ben niet alleen afgevallen, maar ik voel me beter dan ik me ooit heb gevoeld. Ik ben zelfs begonnen met hardlopen. Ik ben zó blij, ik wil nooit meer terug naar hoe ik was.”

¨Esther heeft heel veel kennis en kan goed uitleggen waarom je iets wel of niet moet doen. Daardoor heb ik bewust gekozen voor IF. Ik ben nu al een half jaar bezig met intermittend vasten en ik kan het iedereen aanraden.”

Hans, 47 jaar

Wil je weten of IF iets voor jou is?
Bedenk dan eens hoe het zou zijn als je:

bewegen gezondheidscoach
  • (veel meer) energie zou hebben
  • niet constant meer behoefte hebt aan zoetigheid
  • je niet steeds honger hebt
  • je gewicht onder controle krijgt
  • insulineresistentie kunt omdraaien
  • beter gaat slapen
  • minder of geen vocht vasthoudt
  • iedereen zegt: wat zie je er goed uit! en je je ook zo voelt 🙂
  • zoveel energie hebt dat je vanzelf wilt gaan sporten
  • tijd overhoudt omdat je minder vaak hoeft te eten
  • je geen rare diëten hoeft te volgen en gewoon gezellig mee kunt eten met je gezin
  • je helder wordt in je hoofd, meer gefocust en minder vergeetachtig bent
  • wel vergeet dat je ergens onderin de kast een weegschaal hebt staan, waar je ooit, iedere dag, je humeur door liet verpesten 😉
  • veel minder hoofdpijn hebt
  • snapt hoe je lichaam werkt, waardoor je betere keuzes kunt maken die voor jou goed werken
  • je mooi en zelfverzekerd voelt. Haal die sexy jurk maar uit de kast!

Wat mag je verwachten van deze cursus?

De cursus begint op 1 maart 2021, duurt 5 weken en kun je volgen via een besloten Instagram account waar je toegang tot krijgt als je de cursus hebt gekocht. In het account vind je per module informatie en een video waarin ik je alles vertel. Je krijgt ook een ebook waar alles instaat. 

Module 1: Intermittend Fasten

Wat is het? Hoe werkt het? Wat doet het met je lichaam? Uitleg van hormonen voor dummies. Hoe begin je en waar moet je rekening mee houden. Bepaal je eet-raam. Wel doen en niet doen.

Module 2: IF en voeding

Wat ga je eten? IF en populaire diëten: low-carb, keto, vegan. Voor- en nadelen. Leer je lichaam kennen. Supplementen.

Module 3: IF en slaap/ontspanning

Belang van slaap. Voelen wat je nodig hebt. Stress reduceren. 

Module 4:  IF en beweging

Wanneer bewegen, hoe bewegen, wat is het effect van bewegen, wanneer stoppen of aanpassen

Module 5: IF problemen en uitdagingen

Waar kun je mee te maken krijgen? Aanpassingsfase van je lichaam. Tijdelijke problemen om rekening mee te houden en hoe los je ze op.

Laten we samen aan de slag gaan om intermittend fasten ook voor jou een succes te maken, voor slechts EUR 29,95 incl BTW!

Mirjam, 39 jaar

“Ik moest eerst beter gaan eten.”

“Mijn vriendin was veel afgevallen met intermittend fasten en dat wilde ik ook. Ik ben gewoon begonnen, maar het leek niet te werken. Ik viel nauwelijks af en voelde me niet beter. Esther legde uit dat het kwam door mijn eetpatroon en te veel stress.  We hebben eerst mijn eetpatroon en stress aangepakt en daarna ben ik langzaam aan weer begonnen met IF. Het gaat nu goed en ik voel me veel beter.”

Intermittend fasten is niet voor iedereen.
Wanneer is deze cursus niet geschikt voor jou?

  •  als je zwanger bent
  • als je borstvoeding geeft
  • als je zwanger wilt worden
  • als je een eetstoornis hebt
  • als je ondergewicht hebt
  • als je een snelle stofwisseling hebt of van nature heel slank
  • bent
  • als je PCOS hebt
  • als je een grote operatie moet ondergaan
  • als je op zoek bent naar een crash-dieet

Veel gestelde vragen:

Ik gebruik medicijnen, kan ik dan meedoen?

Antwoord: dit is afhankelijk van de medicijnen die je gebruikt. Ik vind dat wanneer je op dagelijkse basis medicijnen gebruikt, je ALTIJD met je arts moet overleggen. IF kan je gezondheid drastisch verbeteren, maar dat kan ook betekenen dat je medicatie veranderd moet worden. Het is dus belangrijk je te laten monitoren. Stuur me even een mailtje via contact@esthercornelder.nl of een DM via Instagram als je een vraag hebt over een specifiek medicijn wat je gebruikt. Dan kan ik je direct antwoord geven.

Ik heb veel stress door thuiswerken en alle corona-perikelen. Is dit wel een geschikt moment?

Antwoord: Ja. Dit is juist een geschikt moment. IF zorgt er ook voor dat je terug gaat naar jezelf en beter gaat voelen wat je nodig hebt. Daarnaast geeft een stuk rust als je eenmaal in de flow zit. Stel je voor hoe heerlijk het is als jij even niet hoeft na te denken wat je nu weer moet eten. Scheelt een hoop tijd ;-).

-Ik ben bang dat ik honger krijg als ik niets mag eten...

Antwoord: Als je IF op de juiste manier doet, krijg je helemaal geen honger. Sterker nog, in het begin zul je je afvragen waar je al het eten moet laten. IF is juist niet bedoeld om jezelf uit te hongeren. In het begin zal het soms even lastig zijn, maar er zijn trucjes om je daarbij te helpen. 

Ik heb al heel veel diëten geprobeerd. Waarom zou dit wel werken?

Antwoord: Omdat IF geen dieet is. IF is een andere manier van eten, waardoor je lichaam de kans krijgt weer in balans te komen. Overgewicht is een uiting van disbalans. Je denk dat je moet afvallen om gezond te worden, maar het is precies andersom. Om gewicht te verliezen, moet je lichaam eerst gezond worden. De volgorde is: balans herstellen, daardoor wordt je lichaam weer gezond en pas als je lichaam gezond is, kan het gewicht verliezen. 

Ik zou wel IF willen doen, maar mag ik dan nooit meer brood en rijst en zo eten?

Antwoord: ik denk dat je bedoelt dat je een koolhydraatarm dieet zou moeten volgen? Dat kan, maar hoeft niet. IF is geen dieet, maar een andere manier van eten. Je zou het kunnen combineren met een dieet, zoals keto of low-carb en er zijn veel mensen die daar extra resultaat mee behalen, maar dat hoeft helemaal niet. Ik eet zoveel mogelijk plantaardig en ik voel me beter dan toen ik low-carb at. Het is geheel persoonlijk en in de cursus gaat een hele module over IF en wat je kunt eten. 

-Ik wil graag zo snel mogelijk afvallen. Hoe lang duurt dat met IF?

Antwoord: Geen idee. Dat is voor iedereen anders. Veel vrouwen gebruiken IF als een soort crash-dieet, waardoor ze veel te weinig eten. Ik ben tegen crash-dieten, omdat ze slecht zijn voor je gezondheid en uiteindelijk kom je net zo veel of meer weer aan (het bekende jo-jo effect). IF is een leefstijl, je hebt tijd nodig om het in je leven te integreren. Als je persé een crashdieet wilt, wil ik je vriendelijk verzoeken deze cursus niet te kopen. 

Heb je nog andere vragen? Laat het me dan weten via contact@esthercornelder.nl